8 Grote fouten om te vermijden...met Facebook-advertenties:

⛔ 8 Grote fouten om te vermijden ...

Als u wilt slagen met Facebook-advertenties:

Facebook-advertentie-fouten


FOUT # 1 - Geen onderzoek


 

  • Wie is je ideale klant?
  • Wat is dat pijnlijke probleem voor je ideale klantenervaring?
  • En wat zijn de wensen en dromen van uw ideale klant?

Luister, als je niet helemaal duidelijk bent over deze dingen, zul je gewoon falen. Helaas slaan de meeste mensen dit deel gewoon over, omdat het niet zo sexy is als het maken van uw advertentie. Maar het is noodzakelijk als je wilt resoneren met je ideale cliënt.

Doe dus eerst je onderzoek, voordat je iets anders doet.


FOUT  # 2 - Verbroken verkoopproces


 

  • Facebook-advertenties zijn slechts een verkeersbron.
  • Het is een voertuig voor uw bericht & aanbieding.
  • Dus als je bericht & aanbieding slecht is, raad eens?
  • Uw advertenties werken niet magisch.
  • U moet een onweerstaanbare aanbieding en boodschap hebben die uw ideale klanten aanspreekt.

En voordat u eraan denkt om uw bedrijf te beginnen  met Facebook-advertenties ...

  • Moet u het verkoopproces op zijn plaats hebben.
  • Het zal anders zijn op basis van het bedrijf dat je hebt.
  • Als u in eCommerce bent, is uw verkoopproces waarschijnlijk een productpagina met upsellen.
  • Als u een online cursus verkoopt, kan het een webinertrechter zijn.
  • Als u hoog-tariefmateriaal verkoopt, kan dit een soort van toepassingstrechter zijn.

Het maakt niet uit wat het voor u is ... Uw verkoopproces moet worden geconverteerd om Facebook-advertenties te laten werken.


FOUT # 3 - Geen strategie


Dit is de realiteit ...

De meeste mensen springen gewoon direct in de advertentiesmanager en beginnen met het maken van advertenties. En dan vragen ze zich af waarom het niet werkt. Nou, laten we eerlijk zijn. Zelfs een aap kan leren klikken op de knoppen in Advertentiebeheer ... en een campagne maken. Maar de strategie erachter, dat is wat het verschil maakt. De meeste mensen weten niet eens wat hun KPI's zijn (Key Performance Metrics)

Wanneer ik mijn klanten help met hun campagnes, is het eerste dat we doen dit:

  • We reverse engineer hun doelnummers en stellen onze KPI's op. Zodat we precies weten wat we willen betalen voor een klik, lead, afspraak of verkoop.
  • We weten hoeveel klikken, leads of verkopen we elke dag moeten raken.
  • We weten hoeveel we elke dag nodig hebben om dat aantal te halen.
  • We hebben gewoon een heel duidelijke strategie voordat we zelfs in de advertentiesmanager springen.

Hoe kun je de resultaten van je campagne volgen, als je niet eens weet welke nummers je moet raken?

Hetzelfde geldt voor uw advertentietekst, targeting en advertentiemateriaal.

U moet eerst een structuur van de campagne maken.

  • Hoeveel doelgroepen ga je testen?
  • Hoeveel hoeken binnen uw exemplaar?
  •  

Etc.

Haast u niet meteen naar de advertentiesmanager, want wat uw advertenties doet werken ... gebeurt meestal BUITEN de advertenties manager.

 


FOUT # 4 - Test niet genoeg


Facebook-advertenties hebben alles te maken met testen en itereren.  U moet veel verschillende varianten testen om de best mogelijke combinaties van doelgroep, bericht en advertentie te vinden.

Laten we zeggen dat u een campagne maakt en slechts één specifieke doelgroep target.

  • Met slechts één bericht
  • En één advertentiemateriaal.
  • Hoeveel varianten test je?

Ja..één en dat is een probleem.

Dit is wat de meeste mensen doen en dat is ook de belangrijkste reden waarom de meerderheid van hen faalt.

Laten we ons het tweede scenario voorstellen waarin u een campagne maakt en tien verschillende doelgroepen target.

Met 3 verschillende berichten.

En 3 verschillende advertentie-uitingen.

U test nu 90 verschillende varianten, wat betekent dat u 90x uw kansen op succes vergroot heeft.

Dit is een van de meest elementaire maar het meest over het hoofd gezien van het creëren en lanceren van winstgevende Facebook-reclamecampagnes.

 


Fout # 5 - Beperk de kracht van het algoritme


Facebook-algoritme is slimmer dan jij. Het weet alles van iedereen op Facebook. Toch proberen de meeste adverteerders alles te controleren en de kracht van dit beest te beperken.

Een meest voorkomend voorbeeld is dit:

Mensen proberen een extreem smal publiek te creëren omdat ze denken dat dit de beste kans op succes biedt.

  • Dus ze beperken de leeftijd ...
  • Smal de interesses in 3 verschillende lagen ...

Enz...

Dit is een grote fout.

U wilt precies het tegenovergestelde doen.

Voor de beste prestaties van uw advertenties heeft het algoritme een spatie nodig.

Daarom werkt het targeten van een breder publiek veel beter dan wanneer u een beperkt publiek target.

Als iemands je het tegenovergestelde vertellen, weten ze gewoon niet waarover ze praten.

Periode.

 


FOUT  # 6 - Beslissingen nemen op basis van emoties


Heeft u ooit een campagne gelanceerd en de resultaten om de paar uur gecontroleerd ... of zelfs minuten?

Het is verleidelijk, ik weet het.

Je geeft je hard verdiende geld uit, toch?

Dat is waarom u nooit uw laatste geld wilt investeren in advertenties.

Als je de laatste 1k hebt, die je nodig hebt voor eten, enz ...

En u investeert het in FB-advertenties ...

Je zult daar te emotioneel gehecht aan zijn.

Facebook-advertenties moeten op wetenschappelijke basis worden gedaan.

  • ❌ Geen aannames.
  • ❌ Geen schattingen.
  • ❌ Geen emoties.

Als je wilt slagen, neem je beslissingen alleen op basis van ECHTE gegevens en cijfers.

Realiseer je dus dat het geld dat je investeert in FB-advertenties in gevaar is en dat je ze mogelijk kunt verliezen.

Daar moet je OK mee zijn, anders bespaar je eerst wat budget.


FOUT  # 7 - Gebruik geen retargeting


Bekijk de onderstaande screenshot.

€ 25k besteed - € 294k gemaakt.

11 ROAS. Dit is het resultaat van de RETARGETING-campagne die ik voor een van mijn klanten heb gemaakt.

U ziet de beste ROAS van uw retargeting-campagnes ... ... simpelweg omdat u zich richt op mensen die u al kennen.

Het is jouw WARME publiek.

De meeste mensen zullen gewoon niet doen, wat je wilt dat ze doen.

Dus als u geld en tijd uitgeeft om verkeer van koud verkeer te laten lopen ...

Zorg ervoor dat u een goede retargeting-campagne opzet die aansluit bij IEDEREEN die zich met uw merk bezighoudt, maar de volgende stap nog niet heeft gezet (telefonisch reserveren, kopen, ...)


???? MISTAKE # 8 - Niet optimaliseren


Te veel mensen geven het gewoon te vroeg op.

Onthouden:

Facebook-advertenties gaan over TESTEN & ITEREREN.

Meestal, wanneer u een geheel nieuwe campagne start, zal er iets kapot gaan.

Het komt zelden voor dat alles bij de eerste poging perfect zou werken.

Helaas hebben de meeste mensen extreme verwachtingen en wanneer iets niet werkt ...

Ze zijn teleurgesteld en geven gewoon op.

Maar dit is slechts een deel van het proces.

Wanneer u een nieuwe campagne start, wacht u 4-7 dagen en plaatst u alles in de spreadsheet.

Hoeveel u uitgeeft, wat waren uw kosten per klik, kosten per lead, kosten per verkoop, enz ...

Controleer alle nummers en op basis van gegevens welk deel defect is.

Ik heb al genoemd dat u uw KPI's moet instellen voordat u Fb-advertenties aanraakt.

Dus welk deel is buiten KPI's?

Misschien komt u erachter dat de conversieratio op uw bestemmingspagina lager is dan uw KPI.

Richt je daar dan alleen op.

Tweak één ding tegelijk en blijf uw advertenties uitvoeren.

Dit is het proces.

Controleer altijd ECHTE gegevens, identificeer wat kapot is en ga dan en BEVESTIG het.

Als u dit doet, kunt u uw advertenties en verkoopproces perfectioneren ...

En bouw een machine die uw winstgevende ROI genereert.

Dan kun je plezier hebben met schalen.

============================

 

  • Facebook, advertentie fouten, onderzoek, gebroken verkoop proces, strategie, testen
  • 1 gebruikers vonden dit artikel nuttig
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Uitleg Dataverkeer versus schijfruimte

Vaak krijgen wij de vraag wat het verschil tussen uw dataverkeer en uw schijfruimte. Onderstaand...

Dataverkeer Direct Admin

Dataverkeer Directadmin Vervolgens kunt u het dataverkeer inzien op twee verschillende...

Globaal gebruik Direct Admin

Globale verbruik Directadmin In Directadmin ziet u het globale verbruik van zowel de...

Gebruikte termen

Uitleg gebruikte termen   HTTP: “hypertext transfer protocol” word gebruikt tussen uw website...

Wat is webhosting

Wilt u uw website publiceren? Dan heeft u webhosting nodig: het huren van een stukje schijfruimte...